23 december 2019

Kerstwinner 2019

Zondag was het de Kerstwinner in Nederland. De grootste show van het jaar en voor het eerst gehouden in Gorinchem in plaats van in Amsterdam.
De organisatie was top. De hall was goed verwarmd, overal lag tapijt op de grond, de ringen waren ruim en er was veel plaats rondom om te zitten.  Als de mensen hun honden nu ook nog zouden laten buiten kakken, zou het helemaal top zijn. Echt waar, sommigen zijn echt verschrikkelijk. Honden doen hun behoefte gewoon binnen en de eigenaars laten het liggen.  Heel triest.
Maar dat neemt niet weg dat het een gezellige show was.
Keurmeester was Bart Scheerens van de Boxing Helena's whippets. Hij fokt mooie honden. Helemaal mijn type. Dus dan schrijf ik graag eens in om te kijken wat hij van mijn honden denkt ;-)
En ik dacht blijkbaar niet alleen zo. Er waren 33 whippets ingeschreven : 20 reuen en 13 teven uit België, Nederland, Duitsland, Zweden, Tsjechië en Engeland.
Yuko, met zijn 10 maanden stond in de jeugdklas. De grootste klas van de dag met 6 honden.
Hij gedroeg zich weer voorbeeldig en ja hoor, hij won zijn klas !! Met deze overwinning was hij in het bezit van zijn eerste Jeugd CAC in Nederland én is hij gekwalificeerd om deel te nemen aan Crufts 2020.
Nadat alle klassen gekeurd zijn komen alle winnaars van elke klas tegen elkaar uit voor het CAC (voor het behalen van de titel van Nederlands kampioen), dat enkel op deze show dubbel telt. En ook dat won hij !
Het CACIB (de internationale titel)  ging naar een mooie Engelse reu uit de open klasse.
Tenslotte wordt dan ook nog de beste reu gekozen en ook die titel ging naar Yuko.
Je kan je wel voorstellen hoe blij ik was.  Hij heeft nu 2 officiële titels : Jeugd Winner 2019 en Winner 2019.
Vervolgens werden de teven gekeurd en de CAC en CACIB uitgedeeld.  Toen moest Yuko het weer opnemen tegen de beste teef maar daar kon hij niet van winnen.  Hij is natuurlijk ook nog heel jong en het teefje was prachtig !
Op onze roze wolk zijn we dan naar huis gereden en uiteraard hebben we zijn overwinning gevierd :-)



2 opmerkingen:

Elly zei

Goh Tinne wat een geweldig resultaat, van harte gefeliciteerd hoor.
Ik zie het nu pas vandaar de late reactie.
Laten mensen hun honden echt op het tapijt kakken, zouden ze dat thuis ik doen.

Elly zei

Zouden ze dat thuis óók doen?