03 december 2012

En als de kat van huis is ...

Vorig weekend was ik met Dyllis in Amsterdam. Ik voel me altijd een beetje schuldig omdat het voor de hond een 'saaie' dag is.  En waarschijnlijk straal ik dat ook uit, want mijn honden vinden showen erg saai en niet plezant. Maar de anderen hebben genoten van de afwezigheid van Dyllis.
 Normaal durft Funky niet meer echt lopen : Dyllis is snel en ze domineert hem de hele tijd.
 Maar vandaag is het genieten !
 Eerst met Ixelle, onze Groenendaeler van bijna 14 jaar.
Ondanks haar leeftijd is ze echt nog super actief en speels.
 Ondertussen wacht Escada ongeduldig haar beurt af. Ze mag ook los, maar niet samen met Funky.
 en daar is ze duidelijk niet mee akkoord :-) Maar als ze samen los gaan is de kans groot dat ze verdwijnen achter een konijntje of wat anders dat ze denken of hopen te vinden.
 Escada moet ook de hele tijd afgeleid worden met een balletje.
 Maar dat is het liefste dat ze doet : balletjes apporteren ;-)
Bowie geniet ondertussen van een snuffel sessie. Hij vindt dat lopen allemaal te vermoeiend en mist trouwens Dyllis. En hij sukkelt met een oogontsteking die erg hardnekkig blijkt. Want ook nu is hij er nog niet vanaf. We vrezen een beetje voor zijn oogje.
 Maar dat terzijde, Als Escada uitgerend is, mag Funky weer los.
 Hij speelt graag met Ixelle.
 Ze is niet meer zo snel maar nog wel fanatiek.
 Maar haar moet hij niet vrezen :-) Dat was wel anders toen ze jong was.
 prachtig actie shot.
 En na Funky weer de beurt aan Escada.
Die 's avonds, moe maar tevreden, verdwijnt onder de schapevacht.


9 opmerkingen:

Lisette zei

Gezelligheid kent geen tijd en de "oudjes" hebben de tijd van hun leven :) Beterschap voor Bowie's oog; we duimen dat dit weer helemaal in orde komt.

Unknown zei

Het deed me zo'n plezier om Funky nog eens onbezorgd te zien rennen

Anoniem zei

Hallo baasjes,

even een klein voorstelletje...

Zouden we Wolfke kunnen inwisselen voor Funky?
Zonder Wolfke is het hier rustig, zou goed zijn voor Funky.
En ook voor mij. Want dan wordt ik niet meer gepest door de Wolf.
En Hocus*Spookkus zou dat ook wel zien zitten, want die is stapelgek van Funky.

't Is maar een voorstelletje he.

Lieve groetjes,

Zanobi

Dez Rez zei

Lovely pictures of the dogs in action, I hope the eyeproblem will have a good outcome xx

Tinne zei

dank je wel, Lisette ! Wij hopen het ook.

Tinne zei

Lieve Zanobi, ik heb gehoord dat jij ook een beetje gepest wordt door Wolfke. Wat is dat toch met die jeugd ? Maar weet je nog dat Wolfke wel bang was van wilde Dyllis ? Hij was toen nog wel heel jong maar ja ... Maar we kunnen eens een weekje ruilen he ! Kijken hoe die 2 zich amuseren en wie uiteindelijk het onderspit moet delven ;-)

Tinne zei

Thanks ! We have visited a very good Ophthalmologist so hopefully he will recover !

Monique zei

Sterkte voor Bowie's oogje Tinne! En goed, om iedereen een beetje quality time te gunnen ;>))

Annemarie. zei

Goh, wat doet Ixelle het nog perfect, schitterende conditie en zeker voor haar leeftijd!
Veel sterkte met Bowie's oog, ik hoop dat het in orde komt. Beterschap, Bowie!