27 november 2013

Een andere man voor Dyllis.

Dyllis

Omdat Bowie bijna 13 jaar wordt en we hem nog willen gebruiken voor ons eerste nestje met Dyllis, zijn we naar de universiteit van Merelbeke gegaan waar Dr. Tom Rijsselaere van het "Department of Reproduction, Obstetrics and Herd health" zijn sperma onderzocht.
Er werd gekeken of er zowiezo nog sperma was en dan werden verschillende parameters onder de loep genomen. Dit alles nam zo'n uurtje in beslag.
Het verdict was niet zo gunstig. Er is nog sperma aanwezig, maar de kwaliteit is vrij slecht en het aantal is bijzonder laag. Al bij al, als we een nestje willen met hem hebben we zo'n 25% kans op bevruchting als we ervoor zorgen dat hij een genoeg aantal keren kan dekken (minstens 3 maal en bij voorkeur 4 maal) op het juiste tijdstip.
Het is natuurlijk niet wat we wilden horen, maar we hadden dit wel verwacht, anders waren we niet naar daar gereden om dit onderzoek te laten doen. Omdat ik niet weet of Bowie dit nog aan kan vanwege de hernia in zijn nek hebben we besloten dit niet te doen. We willen hem tenslotte nog wel wat langer in goede gezondheid rond ons hebben !
Maar ... een vooruitziende vrouw als ik heeft natuurlijk van bij het begin een plan B gemaakt. En dat plan komt nu tot uitvoering.
Deze zomer heeft Dyllis een andere man leren kennen die ze helemaal zag zitten. En de liefde was wederzijds ;-)
Ook ik heb die 'man' gekeurd en bekeken en goed bevonden. En al vind ik het emotioneel wel spijtig dat het Bowie niet wordt, deze man is een prachtige, jonge kerel met een lief en zacht karakter, die qua type perfect bij Dyllis past.
En nu jullie dan toch benieuwd zijn geworden, dit wordt de papa van de toekomstige pups :
http://thewhippetarchives.net/testmating.php?dam=124649&sire=160665
Jason (Foto: Han Brom)


7 opmerkingen:

Katja zei

Heel spannend voor Jason, maar ik had graag gezien dat hij 2e keus was gebleven tot een eventueel ander nest bij jullie, en Bowie zijn inbreng had gehad in jullie 1e nest, Maar het is zoals het is en ik ben blij dat we al het een en ander van te voren geregeld hadden. Ik denk dat Dyliss en Jason nu hun zomerliefde vast met passie zullen vervolgen...

manon zei

Ik vind 'm pràchtig!! M'n favoriete kleurstelling ook nog eens!

Monique zei

Jason is prachtig, echt een goede keus voor Dyllis. Maar wat ontzettend jammer dat het niet met Bowie gaat gebeuren; ik kan me echt voorstellen hoe teleurgesteld je daarover bent....... maar sowieso gaan we uitzien naar een heerlijk nestje!

kurt zei

Plan B is zeker ook de moeite waard denk ik! Het is een reu die ook bij mij in het achterhoofd zit! Succes!

kurt zei

Plan B is zeker ook de moeite waard denk ik! Het is een reu die ook bij mij in het achterhoofd zit! Succes!

Annemarie. zei

Ja, emotioneel gezien begrijp ik zo goed dat je Bowie vader had willen laten worden van het eerste nest. Zo'n lieverd, een schat waarmee je kunt lezen en schrijven, en die zo dicht aan je hart ligt. Jammer, dat het niet meer kan.
Maar Jason is wel een prachthond, een heel goede keuze!

Anoniem zei

Ook wij vonden het heel erg jammer... had het zo mooi gevonden dat ons pupje zou opgroeien met mama en papa erbij. En Bowie is zoooo een lamme goedzak :). Zalig karaktertje. Maar de gezondheid van Bowie mag je niet op het spel zetten. Ik ben sowieso zeker dat het allemaal mooie en lieve pups zullen worden ;) en we kijken er naar uit om het hele proces mee te maken :)

Groetjes,

Sarah en co.