31 december 2012

Kerst, oud en nieuw

We hebben een weekje verlof gehad en ik was te lui om iets aan m'n blog te doen. Ook is het weer zo slecht dat er weinig mooie foto's gemaakt werden. Maar vandaag was er toch even tijd om een fotoshoot te doen van Dyllis. En als ik haar foto zo zie is ze toch weer meer volwassen geworden.
Ze is nu 20 maanden en ik vind haar beelschoon ;-) Echt het klassieke type whippet waar ik van hou.  Hoe zeggen ze dat ? Eigen kind, mooi kind ?
 Maar stilstaan is niks voor Dyllis. Nee, ze vliegt liever over de hondenweide.
 Dit is een hondenweide in Mechelen. Groter dan degene waar we meestal gaan.
 En ook spannender dan natuurlijk ;-)
 Er zijn wat meer struiken waar wel eens wat zou kunnen zitten. Maar alles is veilig omheind, dus ze kunnen hun gang gaan.
Ons bejaarde Groenendaelertje. Bijna 14 jaar maar toch nog redelijk actief.
 Zagen jullie dat ook ?
Maar ook dit gebeurde tijdens de vakantie. Dyllis vond het nodig dit tegen de grond te smakken. Mijn prachtig whippet beeldje, gemaakt door Caroline Van Zanten. Hopelijk maakt zij ze nog, want ik heb dus een nieuwe nodig :-(
Met Kerst kwam mijn mama met natuurlijk een pakje voor de honden.
 En daarin veel lekkers ;-)
 En al lijkt dit nergens op, het is een overschotje rosbief, kroketje en champignonroomsaus.
 En de honden vinden het heerlijk ;-)
 Maar het meest speciale voor mij was dit : een nieuwe dwarsfluit !
Als kind heb ik jarenlang les gevolgd. Op die dwarsfluit die ondertussen meer dan 30 jaar oud was viel eigenlijk niet meer te spelen. Nu mijn mama haar piano bij ons staat wilden we terug de draad oppakken en samen spelen, dus was een nieuwe dwarsfluit het logische gevolg.
En voor wie het niet gelooft : hier een stukje. Nog een beetje minnetjes na 20 jaar niet gespeeld te hebben, maar buiten 1 valse noot kan het ermee door.
(Je hoeft hem natuurlijk helemaal niet open te doen :-) )








13 opmerkingen:

Lisette zei

Ik had het filmpje met heeeeel zacht geluid geopend maar al snel helemaal open gezet. Klinkt goed. Vooral mee doorgaan! Het dansje wat je bij de hondjes doet ziet er ook geweldig gracieus uit :) Je hebt je talenten goed verborgen gehouden.

Caroline maakt nog steeds beeldjes. Misschien heeft ze deze nog op voorraad. Mocht dit niet zo zijn, dan maakt ze er een stel en zet dan, nadat ze er genoeg bij elkaar heeft gekleid, de oven aan want dat is een laaaaaaang en energieslurpend proces.

De hondjes zien er zoals altijd weer geweldig uit. Hoop dat Ixelle nog een tijd bij jullie mag zijn (de andere ook natuurlijk, maar die zijn nog piepjong!).

Tinne zei

Fijn te horen dat Caroline ze nog steeds maakt ! Ik moet haar wel een keer te pakken krijgen natuurlijk ;-)
Tja, en dansen heb ik ook nog gedaan, Lisette. Maar daar beginnen we niet meer mee :-)

Unknown zei

de kerstman is mij wel vergeten: geen oordopjes :-)

Unknown zei

of hij wist dat het mooi klinkt

Dirk zei

Ja,beeldschoon!
Die Dyllis natuurlijk,..of toch dat muziekstukje?
;-)

Tinne zei

uiteraard Dyllis ;-)

Tinne zei

Gelukkig ben je een beetje door ... hou u al maar klaar voor vanavond ;-)

Noor zei

Oh wat een mooi stukje muziek, Tinne. Dwarsfluit vind ik een prachtig instrument. Zelf kan ik helemaal niets maar ik ben een toehoorder. Dyllis wordt inderdaad alleen maar mooier. Fijn dat Ixelle op zo'n leeftijd er toch nog helemaal bij hoort, laat het zo nog maar even blijven. Een fijne jaarwisseling en een gezond 2013.

Tinne zei

bedankt, Noor ! Voor jullie ook een fantastisch 2013 !

Virginie Busschaert zei

Het barst van de talenten ten huize Gemis-Van Hooydonck...
Wat genieten de hondjes in de losloopweide. Ze zien er schitterend uit!
Ons hondjes hebben ook meegenoten van de kerst en nieuwjaarsmaaltijden, iedereen hield een stukje over voor hen. Als je alle beetje samen gooide, kwam je aan een vol bord ;>)
Ik hoop dat je genoten hebt van jullie weekje vakantie en wens jullie een mooi 2013 toe!
Mocht je ooit aan zo'n beeldje zien te komen, laat mij iets weten. Ik wil ook zo eentje aanschaffen

Monique zei

Dyllis ziet er nu zo prachtig uit, heel mooi in balans en superklassiek inderdaad. Daar houd ik ook van zoals je weet, Tinne ;>). Wat geweldig he, dat je muziek kunt maken samen met je moeder. Dit filmpje goed bewaren, want het is toch een bijzonder moment! De piano moet inderdaad nog even gestemd worden, zoals je vorig weekend aangaf. Maar dan houdt niets jullie meer tegen ;>)))

Elly de V. zei

Ik ben helemaal sprakeloos Tinne, wat heerlijk dat je samen met je moeder muziek kan maken.
Dyllis ziet er prachtig uit voor wat mijn mening waard is.
Heerlijk rennen samen daar zijn ze voor "gemaakt" en dat is altijd leuk om te zien.
Wat jammer van dat mooie beeldje.

Monique zei

Ik ben ook fan van de beeldjes van Caroline, heb er menigeen cadeau gedaan en in huis staan er ook een paar te pronken. Ze zijn kwetsbaar, absoluut, maar ik vind het nog altijd de mooiste die er te vinden zijn op dit gebied. Het gaat vast lukken om er weer aan te geraken Tinne!